Historie - Etableret i 1942

image Det første fodboldhold i 1942

Posten skulle frem

Boldklubben Posten blev stiftet d. 2. maj 1942 af postmedarbejdere i Odense-området. Det hele startede med et fodboldhold. Man cyklede ud til kampe, da det var det vante transportmiddel for postmedarbejderne.

Klubbens første spillested lå dengang på Grønløkkevej, hvor man delte bane med Politiets Idrætsforening.

Senere kom flere sportsgrene til som håndbold, bordtennis, badminton, bowling og dart. Og det fortsatte med atletik, volleyball, svømning og kegler. Der var stor aktivitet i den lille klub.

Kontingentet var 2 kr. årligt. Selv et frimærke koster mere i dag.

Sammenhold og sunde interesser var med til at skabe klubben for mere end 75 år siden. Et grundlag og en historie som vi værner om den dag i dag.

Børge Pedersen formand i 29 år

Børge Pedersen var med til at stifte klubben i 1942 og var formand i 29 år!

Det var også nogle flotte trøjer BK Posten spillede i dengang. Næsten i Barcelonastil!

Klubnyheder 29. december kl. 15:24
Nytårsgave til Boldklubben Posten 450.000 kr. tildelt Boldklubben Posten